Reklamation & FAQ

Reklamation & FAQ

För att vi ska behandla ert reklamationsärende gäller följande:
–  Alla kolumner med ” * ” ska vara komplett ifyllda på reklamationsrapporten.
– Detaljerad beskrivning av felet på varan ni reklamerar.
– Den reklamerade varan ska lämnas till DSS Parts senast 30 dagar efter demontering.

Information för arbetsersättning:
För att vi ska behandla eventuella arbetsersättningskrav i samband med reklamation gäller följande:

– Faktura på första samt andra bytet ska bifogas med reklamerad del samt ifylld reklamationsrapport.

(Vid byte 2 menas offert/underlag/kvitto på det arbetsanspråk ni skulle haft vid byte 2)

– Tidsåtgång/Datum ska vara med på fakturorna.

För att en retur skall accepteras måste produkten vara oanvänd och omonterad av köparen. Varan ska returneras i originalförpackning, det får inte vara skador eller smuts på artikeln/emballaget.
köparen har retur och bytesrätt inom 14 dagar från leveransdagen på lagerförda artiklar. Önskar köparen returnera varan efter 14 dagar på lagerförda artiklar, kan detta bara ske efter avtal med oss. En hanteringsavgift på minst 15 % av varans kostnad kan tillämpas vid krediteringen på EJ lagerförda artiklar. Har du fått fel vara? Kontakta oss hjälper vi dig med returen. 

  • -El-artiklar/elektronik kan EJ returneras.
  • -Beställningsvara, EJ lagerförd 15 % Returavgift.
  • -Beställningsvara utan returrätt återtages EJ.
  • -Varor till ett värde understigande 100:- återtages EJ
  • -Retur efter 15 dagar upp till 20 dagar 20% returavgift
  • -Retur efter 30 dagar 30 % Returavgift
  •  

 

  • Vi gillar nöjda kunder – inte missnöjda. Därför vill vi gärna att du tar kontakt med oss om du har råkat ut för något, t ex felande varor, felbeställda m.m. ångerrätt gäller under 14 dagar. När du kontaktar oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. För att snabbare kunna behandla ditt ärende ber vi dig kontakta oss innan du returnerar en vara, dock senast 14 dagar från mottagandet. Vänligen ange ditt fakturanummer/registreringnummer vid kontakt med oss. En hanteringsavgift kan tillkomma. 

Vi på DSS Parts lämnar upp till 3 års garanti på samtliga reservdelar. För övriga produkter gäller den enskilda varans garantitid. Garantin gäller för produktionsfel som är resultatet av en felaktig tillverkningsprocess, materialfel eller konstruktionsfel. Garantin omfattar inte slitage, yttre påverkan, felmontering eller brukande av varan som den inte är avsedd för. Observera att för service- och slitagedelar måste rekommendationer om utbytesintervall följas, det vill säga varan kan behöva bytas inom 1-3 år på grund av normalt slitage. Garantin gäller 1-3 år från inköpstillfället och är personlig, det vill säga den kan inte överlåtas. Utbytet av produkter eller en enskild vara förlänger inte produktens garantiperiod. Vid garantiincident ersätts inte kostnaden för installation och demontering av produkten till kunden. Exempel på produkter så som filter, tändstift, m.m. har en kortare garantitid enligt den körning som fastställts av tillverkaren.

Som privatkund kan beställningar göras via epost, telefon, kontaktformuläret under fliken ”Beställ” eller vår livechatt. Vårt minsta ordervärde är 200 kr. Om du beställer via chatten eller kontaktformuläret anger du bilmärket, registreringsnummer, det du önskar beställa. Skicka oss gärna bilder, referensnummer, originalnummer m.m. för att lättare hitta rätt del(ar) som du söker. Därefter kontaktar vi dig så snart som möjligt med offert.

Som verkstadskund kan vi lägga upp ett kundnummer och skapa inloggningsuppgifter till vår reservdelskatalog så att ni enkelt kan leta delar via registreringsnummer/originalnummer och snabbt klicka iväg er beställning.

Gratis leverans inom Eskilstuna, Strängnäs, Nykvarn & Södertälje samt 30 km radie. Önskar du få utkörning av våra egna bilar som privatkund/verkstadskund så är vårt minsta ordervärde 700 kr inkl. moms. Vi skickar mot porto till övriga Sverige till den adress som framgår vid beställning. Du kan dessutom välja alternativ leveransadress. När vi packat din order samt överlämnat den till ett postombud får du ett mail med ditt spårningsnummer. Alla försändelser ligger hos postombudet i 7 dagar innan det skickas tillbaka till oss. Om avi eller SMS EJ skickas från ert lokala postkontor går det att lösa ut paketet med kollinummer och legitimation.

DSS Parts använder PostNord samt DHL som fraktpartner.
– Som privatkund får du ditt paket till närmaste postombud i din stad. Leveranstid inom Sverige ca 1-2 vardagar.

– Som företagskund erbjuder vi – företagspaket, utkörning endast till företag/angivna företagsadress. Leveranstid inom Sverige ca 1-2 vardagar.

– Observera att transportskador på ankommande gods reklameras till posten innan emballaget kastas. EJ anmälda transportskador behandlas EJ som returer/reklamation.

Reklamationsformulär



    Mätarställning vid skadetillfälle*
    Önskas vara i retur vid avslag JaNej

    Skriv utförligt vad som är fel på varan ni ska reklamera